top of page

Informasjon fra styret

Informasjonsskriv april 2016


Oppgaver:

  • Olje alle utemøbler og fronten på søppelhusene

  • Olje alle trapper på fellesarealer

  • Male gjerder, søppelhus og postkassestativ

  • Plukke søppel på alle fellesarealer og tilliggende områder

  • Drenere til kummene og rense nede i kummene

  • Rydde grener, kvist og flis fra lekeplassen

  • Rive lekeapparat på lekeplassen, samt gjøre klar fort bortkjøring av dette.

Under dugnaden gjøres nødvendig vedlikehold i sameiet, slik at vi får et hyggelig utemiljø. Vi ber derfor minst én representant fra hver familie om å møte opp. Kan du ikke komme på dagen, vennligst gi beskjed til en av styremedlemmene slik at du kan få utdelt en oppgave som kan gjøres før eller etter selve dugnaden.

Erfaringsmessig utføres mye hagearbeid på eget område på dugnadsdagen, vi håper våre beboere prioriterer fellesarealene.

Vi viderefører rutinen, med at vi registrerer deltagere, slik at vi ser at alle har bidratt til fellesskapet.

Avslutning med boller og brus:

Klokken 15.00 er det boller og brus på lekeplassen til alle som har deltatt på dugnaden.


OLJING AV TERRASSER OG TRAPPER/ MALING AV GJERDER


Egen olje til de som har terrasse over bakkenivå og de som har trapper ned til inngangsdøren blir utdelt på dugnadsdagen. Beboere med terrasser på bakkenivå må kjøpe olje selv fra f. eks Coop Obs, Europris eller Plantasjen. Dette fordi deres terrasser var satt opp etter at husene ble bygd.

Den enkelte beboeren er ansvarlig for vedlikehold av sitt eget gjerde, men kan få utdelt maling og kost under dugnaden. Dersom enkelte bord må skiftes, ta kontakt med styret på dugnadsdagen.

Olje og maling kan hentes i fellesboden på nedre felt mellom kl. 14.00-15.00 på dugnadsdagen.  Vennligst hent oljen/ maling på oppgitt tidspunkt så slipper vi å ta det individuelt utover våren. Det skal være oljet/ malt ferdig innen 1.juni.


SØPPEL

Vi minner om at avfall skal sorteres og kastes i henhold til retningslinjer.

Det er ikke tillat å henlegge søppel utenfor inngangsparti eller søpleskur.

Vi har egen kontainer for papp og papir, og ber om at denne benyttes, samt at emballasje klemmes flat og eventuelt deles opp slik at den får plass.

Hageavfall skal kjøres bort av den enkelte beboer, unntatt er avfall fra fellesområder på dugnad.

Vaktmesterselskapet vil kjøre bort søppelsekker med grus etter dugnaden.


BUSKER OG TRÆR

Høyden på busker, trær og hekk i egne hager skal ikke overstige 1,7 meter.Dette for å bevare helhetsinntrykket i boligsameiet og for at de ikke skal være i veien for utelysene.


HAGER OG TERRASSER

Vi minner om at alle er pliktig til å stelle og holde orden på sitt uteområde som hager, inngangspartier og terrasser. La ikke ting ligge rundt omkring til sjenanse for andre.

Styret har gjort befaring, og vil gjøre ny befaring i løpet av våren, og beboere med avvik, vil bli tilskrevet, med pålegg om å utbedre.


TRAFIKK /BOM

Det er dessverre mye trafikk på våre gangveier. Vi oppfordrer våre beboere til ikke å kjøre inn unødig, samt at alle lukker porten etter seg. Biltrafikken medfører støy, og kan være til fare for våre barn.


ÅRSMØTE OG VALG AV NYTT STYRE

Årsmøtet holdes Mandag 25. april kl. 19.00 på Mortensrud skole. Dokumenter for årsmøtet sendes i posten av forretningsføreren i løpet av kort tid.

Aktuelle kandidater til styret kan meldes valgkomitè jmf. Årsmøtet 2015 – Samah Gannam og Adnan Zorluoglu.


Ellers minner vi alle våre beboere på at vi må bry oss om området vårt, og hverandre.


Med vennlig hilsen oss i styret.

I år, som tidligere, vil vi gjøre det pent før Mai måned setter inn. Det vil bli utdelt olje, maling, malerkoster, hansker og søppelposer.

Ta med egne feiekoster, spader, raker/river evt. hagesaks.

Kontakt oss om det er noe du lurer på

Adresse

Lofsrudhøgda 33A - 103B

1281 Oslo

Kontaktinfo

  • Facebook

Vennligst bruk kontaktskjemaet eller epost

Takk for din melding !

© 2023 Av Solåsen 1 Boligsameie

bottom of page