top of page

Ofte stilte spørsmål

Finnes ikke svar på ditt spørsmål her, ta kontakt !
  • Hvordan fungerer parkeringen ?
    Gjester kan parkere på gjesteparkeringen og må registreres elktronisk via Aker P-drift appen som tidligere informert om. Hver leilighet har 2 gjesteparkeringstillatelser som kan brukes for besøkende som skal stå inntil 3 døgn totalt. Vennligst merk at det ikke er tillatt for beboere å parkere på gjesteplassene. Offentlig kjøretøy i tjeneste med godkjent etatsbevis kan parkere på gjesteparkering uten å bruke parkeringstillatelse. Håndverksbiler kan parkere på boområdet med gyldig parkeringstillatelse kalt ”Forbudt for motorvogn” i frontruten. Dette må innhentes av den enkelte beboer på forhånd fra styret
  • Hvordan fungerer det med TV og Internett i sameiet ?
    Sameiet har en avtale med Telenor om TV og Internett. Inkludert i fellesutgiftene er 75 Mbit ned og 10 Mbit opp for internett-tilkoblingen, samt en basispakke på TV-utvalg og en dekoder med T-We
  • Hvilke malingkoder gjelder for sameiet ?
    Ved behov for maling til yttervegger, rekkverk eller lignende for vedlikehold, ta kontakt med styret. Vi har maling som kan brukes.
  • Hvordan kan eg få nye nøkler til søppelhuset, bommen eller garasjen ?"
    Nye nøkler kan fås ved å ta kontakt med styret
  • Hvor gjør jeg av juletreet når julen er ferdig ?
    Alle med juletrær bes om å kaste dette enten på Grønmo eller på et av Oslo kommune sine hentepunkter før fristen For 2023 Gjelder følgende tider : Lørdag 14.01.23 hentes alt. Etter dette må dere selv opp til Grønmo Blakkens vei ved snuplass kl. 07:00 Brunas vei ved snuplass kl. 07:00 Krysset Lofsrudhøgda og Lofsrudveien kl. 07:00 Lofsrudhøgda 209 ved snuplass kl. 07:00 Helga Vaneks vei 1 ved butikk kl. 07:00 Mer info på Oslo kommunes hjemmesider :
  • Har jeg lov å ha grill på min veranda / i hagen ?
    Ja, det er lov med elektrisk eller gass - grill i vårt sameie. Kulegrill, engangsgrill og åpen ild er FORBUDT på verandaer/balkonger, i hager og fellesområde.
  • Hvem har ansvaret for uteområdet ?
    Vi har en avtale om klipping av gresset på fellesområdene. Fellesområdene er ellers et felles ansvar som hver seksjon har ansvar for området rundt seksjonen. Ta gjerne en prat med naboene og avtal en liten dugnad for å få området rundt deg til å se bra ut. Vi trives alle best i et fint nabolag !
  • Hvordan er søppelhåndteringen hos oss ?
    Vi har felles avfallsskur som blir tømt av kommunen regelmessig. I tillegg så har vi kontainer ved uteparkeringen / gjesteparkeringen, samt ved Solåsen 3. Dersom det er fullt i papp/papis - holderen, så må papp/papir som skal kastes legges i de nevnte kontainerne. I våre avfallsskur, står der kun 1 beholder for søppel per innkast, og disse har ikke uendelig plass. Derfor ber vi dere om å sjekk om der er fullt i innkastet før ditt avfall kastes inn. Dersom det er fullt, sjekk de andre innkastene og kast det i første ledige. Vi har flere avfallsskur på vårt område, så om alle innkastene er fulle på et skur, ta avfallet ditt med til et annet skur til du finner ledig kapasitet. Husk at disse avfallsskurene er for husholdningsavfall og ikke flyttekasser, isopor, tv-pakninger og annet større avfall. Dette må anbringes til f.eks Grønmo miljøstasjon og er gratis for mindre mengder avfall.

Kontakt oss om det er noe du lurer på

Adresse

Lofsrudhøgda 33A - 103B

1281 Oslo

Kontaktinfo

  • Facebook

Vennligst bruk kontaktskjemaet eller epost

Takk for din melding !

© 2023 Av Solåsen 1 Boligsameie

bottom of page